Friday, August 19, 2011

This is what we call FRIEND :')

im just came back from alfiq's house and Balai Polis Putra Heights. I never expects that something like this will happen to my friend. When i saw his face, i was like :o Pity him :'( Teruk gila. Aku ingat dia tak datang sekolah sebab lambat bangun ke apa. Rupanya dia tak datang sebab sakit kne pukul. Aku tak sanggup tengok muka dia tadi. Sedih sangat. Kalau alip tak bagitau pasal tu, aku dengan mimi pn tak tau la. Thats y mimi, alip and aku decide nak tengok dia kat rumah tadi. Syamee yang drive. Then ktorg jugak la yang paksa dia pegi buat report. Kalau tak, tak tau la. Parents dia pn tak tau pasal ni. Ktorg bukan nak jadi batu api ke apa. Tapi ktorg rasa itu yang terbaik utk dia. Fine la F dah mintak maaf. But ada apa dengan maaf tu? Boleh ke sembuhkan sakit dia tu? Boleh ke handsomekan balik muka kawan aku tu. Aku tak paham la dengan F tu. Sanggup dia pukul orang yang dah pernah tolong dia. Aku dengan mimi nampak je selalu berdua macam tak amik port pasal orang lain. Tapi sbenarnya ktorg ni suka tengok keadaan sekeliling ktorg. Bukan nak masuk campur but tak suka tengok kawan makan kawan. And the victim baik gila --' isyh , benci gila la orang yang macam tu. and kalau boleh aku dengan mimi ni taknak la tengok je mangsa keadaan. Apa yang ktorg boleh tolong, ktorg tolong la. and ktorg ikhlas nak tolong. Macam alfiq tadi la. even ktorg tak slalu lepak dengan dia, ktorang still tolong dia sebab ktorg anggap dia kawan jugak :D

Lastly, i hope kes alfiq and F ni cepat la selesai sebab dah buat report en. And the most important thing, hope he will get well soon. Amin



No comments:

Post a Comment